fredag 1 februari 2013

övervarv

Nämmen hejsan, har ni glömt mej? Har jag glömt er? Nästan faktiskt, måste medges. Jag har haft så sjuuuuuukt mycket att göra. Men jag är nästan up to date med alla mina grejjer, lite efter med programmeringen ännu men snart är jag nog där också! Idag har jag jobbat min tionde vikariatdag och sedan satt mej i bilen och kört till Åbo i solskenet. Detta veckoslut har vi nämligen övningshelg med Flora och BD och just har jag varit med om min första stämövning som stämfiskal. Som tur var fick jag hjälp av vår vicedirigent och även andra altens stämfiskal så vi var många kockar. Bra soppa blev det nog ändå. Nu sitter jag äntligen här i lägenheten och väntar på att även Lennart skall sluta kvällens körövningspass. Har två bullar på tining(så kan det ju inte heta) och planerar avnjuta en stor fastlagsbulle innan läggdags.

Det är ingen bra idé förresten att ha körövning med trötta Floror en fredagkväll. Vår stackars dirigent försökte bara helt ont anande beskriva en rytm för oss med orden "Jag brukar tänka det som "pulla pulla pulla pulla piirakka piirakka pulla pulla""
Det tog 10 minuter innan vi kunde göra något vettigt igen, alla flickor bröt ut i gapflabb medan kararna tittade med stora ögon. Neej vi är inte alls trötta nää! Efter detta veckoslut har jag förresten bara 2 dagar kvar som vikarie för denna gång, otroligt hur man tycker att man sett mycke av dessa människor på bara två veckor. Och heureka, jag kan alla namn!!!! Brukar vara usel på sånt annors, kan inte namnet på alla mina altar efter ett halvår!

Nåja, nu skall jag sluta flumma omkring här och gå och koka te, börjar gå lite på övervarv. Gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar