fredag 22 februari 2013

Ny design

Nytt år, ny design tänkte jag någon gång under jullovet. Sedan blev det bara inte av att fixa om bloggen. Idag har jag gjort det, tagit bort lite av det som får en att känna sig som om man står mitt inne i en mandarin och satt in lite flere ljusa färger. Några bilder skall ännu läggas till men jag sitter i skolan utan tillgång till mina bilder så det får vänta en liten stund.

Vad jag har gjort idag, ja, det funderar ni säkerligen alla på. Jag har stigit upp till kl 8 igen, cyklat iväg till ICT-huset och haft programmeringsföreläsning. Fick veta att jag får skjuta upp tenten som jag panikerat över några veckor till maj, så tills dess kanske jag har hunnit ikapp. Sedan har jag avslutat periodens första kurs genom att sitta och flervalsklicka mej igenom Miljötentamen på Moodle. Rysligt givande. Det tog mej dock bara ett försök( man får alltså ta om om man inte nått ett visst poängantal) och 56 minuter av mitt liv att få detta avklarat. Så nu har jag skrapat ihop de första studiepoängen 2013.

Nu har jag, fredagen till ära, ännu två timmar fysikföreläsning framför mej och sedan får jag gå hem. Och förbereda kvällens program lite, som sagt, ni får veta mer senare. Jag klarade nästan av att dammsuga hela halva lägenheten igår innan min iver mattades av. Dock fann jag en fördel med att plocka undan en massa skumma saker jag sprider omkring mej. Förra veckan ägde jag exakt 3 hårspännen som alla behövdes i mitt hår. Efter gårdagens projekt äger jag nu 12 som jag hör och häpna vet var jag har....åtminstone ännu en stund. Så nu skall jag släpa mig själv till Gado för att frystorka en stund innan jag får cykla hem. Länge leve enorma panoramafönster i finländskt klimat, mina fötter fryser vid blotta tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar