fredag 22 februari 2013

Kvällen

Nåja, nu har lugnet sänkt sig igen. Vi har t.o.m. hunnit titta på lite NCIS. I kväll har jag igen gjort en sådan där skrämmande vuxengrej. Jag har lagat mat som skall bjudas på. Och gjort ett tappert försök att få in 6 personer i vårt lilla kök runt vårt lilla matbord. Det gick faktiskt, lite trångt men man kan väl armbåga sig.

Vi har alltså haft besök av Lennart föräldrar, bröder och vovve här för en stund sedan. De hade inte sett hur vi bor annat än från bilder och passade på att sticka in näsan på väg hem från sportlovsfirande i Vasa. Så jag har kockat lasagne idag och den blev faktiskt riktigt god (säger jag som inte har så mycket övers för lasagne). Också Bilbo, hunden, fick titta sig omkring och fundera varför här doftade så mycket halvbekant hund från våra förra inneboende hundgäster. Insåg också att man inte kan ha stor hund i liten lägenhet, Bilbo hade lite svårt att svänga mellan vissa möbler här.

Så det var alltså orsaken till min plötsliga städiver, en liten spark i baken att röja vardagsrumsbordet som jag har velat göra flere veckor men varit för lat för. Nu måste jag nog avstå från att städa ett par veckor igen, ,man kan ju få överdos. Och besöket var riktigt trevligt, fick dessutom en jätteskön, mysig, grön rock av Lennart föräldrar. Den skall jag ha på imorgon tror jag bestämt. Nu skall jag fira mera fredag, ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar