fredag 15 februari 2013

Fredag fredag fredag fredag!

Hahaaa, det är freedag! Äntligen fredag. Jag har haft hela två timmar föreläsning idag, mellan 8 och 10. Sedan har jag suttit två timmar på insten och försökt få en random kurs som heter Miljövård med hållbar utveckling färdig. Det är rysligt givande. Föreläsningarna är inte obligatoriska, alla test, inklusive tenten, är flervalsfrågor på moodle. Nå, det är inte allt. Om man misslyckas med testen, jaa, också tenten, får man göra om de hur många gånger man bara vill. Kul eller hur. Tur att jag läst lite ekologi tidigare, annors skulle jag känna att jag inte vet något alls om miljövård.

Sedan, vet ni vaaaaaaaaaaad? Jag har lyckats göra en sån där skum vuxengrej idag. Jag har beställt bilreparationstid! jag ringde, de svarade, jag pratade(finska), de förstod vad jag sade!!! Jag fick en tid, som passar fint! Och damen jag pratade med försäkrade mej om att felet inte är så stort och borde vara lättfixat! Så nu är jag lite stolt över mej själv och väldigt lättad.

Efter alla mina äventyr denna vecka skall jag nu bege mej hemåt mot Ekenäs för att slappa och jobba lite. På söndagen återkommer jag till Åbo för att "fira" sportlov (läs: jobba jobba jobba hårt med alla uppgifter även på sportlovet). Här har vi inget sportlov inte, nej, nej. Allting rullar på som vanligt. Och det är bara tre veckor kvar av perioden och jag kan ännu inget av min programmeringskurs. Lite panik. Nu skall jag packa lite jobbkläder! Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar