måndag 18 juni 2012

Och en mosad tå

Jag var tydligen lite sömnig efter veckoslutet. Igår kväll somnade jag kvart över 8 framför tv:n. Kl 9 väckte Lennart mej och vi gick isäng. Efter 9 timmars sömn var det dags för Lennart att stiga upp och fara på jobb och jag steg upp tillika. Sen kröp jag lugnt tillbaka under täcke och sov 4 timmar till. För att sedan flytta ut i solen och läsa 3 timmar. Så en sjukt slö dag alltså... :D

Sedan har jag upplevt hästintressets baksida idag. For som vanligt till stallet, skulle som vanligt rida Jatsi. Hon var lite pigg. Så resultatet är ett stort blåmärke och en mosad lilltå. Så åter en gång sänder jag en tanke till alla som tror att det är lätt att ha med hästar att göra. Står man i vägen kan man bli överlörd. Eller i detta fall påtrampad. Men hon bad effektivt om förlåtelse genom att gå som en prinsessa hela lektionen. Baksidan av hästhobbyn som sagt, dom e stora och tunga våra leksaker :D

2 kommentarer:

  1. Varför kan ni int ha skor med stålhätta? Jag tror du får ta pappas motorsågsstövlar nästa gång...

    SvaraRadera
  2. Stålhättan hjälper inte om hästen stiger på hela foten, inte på tårna :D

    SvaraRadera