lördag 30 juni 2012

Hemma igen

Nu är vi tryggt hemkomna från Plattlandet. Eller egentligen kom vi redan igår kväll. Då fick vi ett varmt välkomnande med pannkaka och chokokaka som familjen hade bakat. Nu rullar redan allting på som vanligt.

Idag har vi varit på Lions loppmarknad i Tenala. Den har liksom lite blivit som en tradition för oss. Lennart däremot, som aldrig tillbringat en hel sommar här "nere" i västnyland, fann det lite kaotiskt. Men Lennart och jag fyndade ett soffbord till lägenheten. Det börjar stressa mej lite att vi har en massa onödigt redan, men inte säng eller skrivbord ännu.

Snart börjar det pirra ordentligt i magen på mej inför hösten. Inte nog med att jag skall flytta hemifrån och klara mig själv, dessutom blir det nya studier, nya vänner och den nya situationen samboende. Skall bli riktigt jä*la kul. Det blir ju förresten nog matta för mej i höst, jag kom ju (föga förvånande) inte in till medi i Åbo. Skulle ha fått lite hjärtsnyrp om jag skulle ha kommit in. Så i höst skall jag nörda, och det ordentligt. Och umgås med en massa nördar! Längtar redan :D

1 kommentar: