söndag 17 juni 2012

När lugnet lägger sig

Nu har vi haft mestadelen av konfirmationsgästerna här. Om jag måste äta en enda bit fyllkaka till före september tror jag jag blir galen!! :D Konfirmationen förlöpte smärtfritt, ingen svimmade som på min konfirmation. Vädret kunde ju dock ha varit bättre. Men tydligen har vädret bestämt sig för att vara regnit varannat veckoslut här.

Fredagen och lördagen gick i väldigt städiga och matlagiga tecken och vi fixade igång huset igen. Jannica var ju på läger ända till lördagen så det var upp till oss att fixa. På fredagen begav jag mej också till Nordcenter för att lära mej lite inför deras stora keikka på lördagen. Vitsi ett sånt ställe, sjukt stort och fancyt. Massiva golfbanor som breder ut sig åt alla håll. Men det var kul, trots att lördagkvällen snabbt blev lördagnatten och jag kanske inte är såå sprittande idag.

Golf ja, så sjukt skum sport. Är det allvarligt en sport att åka runt i nåt som inte ens kan klassas som mopobil med sina klubbor, stiga ut, knäpptyst slå ett slag och sedan sätta sig tillbaka i bilen och rulla vidare. Men dom ser ut att ha det kul iallafall iklädda sina rutiga byxor och pikéskjortor. En intressant upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar