onsdag 27 juni 2012

Badtunnan

Hälsningar från badtunnan. Här stter vi och slåss med myggen med 90% av kroppen under vatten. Känner mej som en köttbit i köttsoppan, fast man kokar ju inte ännu vid 40 grader. Men här är sköööönt! dagen har varit väldigt slö här. Agendan har bestått av mängder med te, många många kalle-anka-serier och en skön middagstupplur. Här har regnat lite idag, eller kanske FÖR lite eftersom myggorna har vågat sig fram, har utökat mitt myggbettssaldo med sisådär 300%.

Igår var vi ett varv till Oravais på besök till Lennarts mommo för att bli påtittade och utfrågade. Och så vågade jag mej på att köra dieselbil igen efter min mycket skuttiga debut i Antons Golf. Denna gång imiterade jag inte Lille Skutt. Sen var vi också på ett besök till Lennarts familjs "vakiobutik" här i Vasa under namnet Lasi's shop. Detta är alltså en lagershop som säljer märkliga (ibland) märkesvaror (provexemplar för det mesta) till mer överkomliga priser än sportbutiker och dylika. Jag blev en vindtät jacka rikare och så fick jag en helt underbar tröja av Lennart. Imorgon blir det en stadsrunda igen, och morgondagen blir också vår sista heldag här mitt i ingenstans. Sedan är min väl förtjänta semester slut. Nu skall jag slå ihjäl en mygga till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar