torsdag 7 juni 2012

Dagens terapi

Idag har jag terapiat 4 timmar vid en husvägg.

Jag har lekt dagisbarn med en enorm burk rödmyllefärg. Det är egentligen ganska skönt att måla, aningen hjärndött och lugnande. Dessutom hade jag sällskap under mina terapitimmar: av tre hundar och ett jäkligt envist bi. Det surrade där hela jäkla dagen, satte sig ner på fönsterkarmen, flög igen när jag hotade med penseln.

Idag har jag även utmanat min höjdskräck genom att balansera under hustaket utrustad med pensel och burk balanserande på enbart en liten skranglig stege. Stegen var säkert egentligen väldigt stadig, men i min värld var den sjukt skranglig, darrig och mer eller mindre livsfarlig. Men väggen blev målad iallfall, nästa vecka fortsätter jag mitt äventyr i målfärgsburken...

Imorgon bär ett litet flyttlass iväg mot Åbo och jag skall äntligen få se lägenheten, pirrigt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar