måndag 11 juni 2012

Kärlek

Idag har jag funderat lite på kärlek. Såg en halvsliskig kärlekskomedi igår kväll som innehöll alla klichéer som bara finns. En helt bra film alltså :D Men idag har jag sedan funderat lite över det här med kärlek. Hur kan det finnas så sjukt många olika sorters kärlek.

Den första kärleken man får lära känna är väl kärleken till föräldrar och familj. Men det är ändå en skum kärlek, för man vill kanske inte alltid erkänna den, speciellt inte när man är rebellisk tonåring. Men kärleken till föräldrar och syskon finns väl alltid där ändå...

Sedan har vi kärleken till materiella ting. Jag tänkte idag att jag nog är lite kär i min lilla bil. Och halsbandet jag fick till studentgåva av mamma och pappa. En gång var jag så kär i min hyrda kornett från musikinstitutet att jag grät en hel kväll när jag var tvungen att ge den tillbaka. Hur kan man bli så fäst i materiella ting?

Det jag just upplevde är också att jag är lite kär i Jatsi, hästen jag rider. Hon är såååå fin och gosig, och så villig att jobba vad man än ber henne om. En helt ljuvlig häst. Åååh om man skulle ha mycket pengar och 40 timmar i dygnet. Då skulle hon nog bli min snabbt som bara den. O sen min lilla katt, eller nog båda mina katter. Dom är ju som familjemedlemmar. Vill absolut ha djur i min familj i framtiden.

Eftersom min pojkvän också läser detta måste jag ju säga ett par ord om den kärleken också :) Det är en speciell kärlek, den där man känner för "the one". Mer kan jag väl inte säga, man måste uppleva det själv. Jag må prata utan perspektiv och utan erfarenhet, men jag är head over heels för min egna ängel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar