fredag 8 juni 2012

Första träffen



Idag har jag gått på en träff, en träff med min nya lägenhet. Första intrycket var bra, mycket bra faktiskt. Mamma, Pappa och Jannica följde alla med när mitt första flyttlass gick iväg till Åbo. Idag hade vi packat med oss en soffa, ett litet skåp, ett köksbord och min enorma låda med kärl och sängkläder. Vi lyfte in sakerna i lägenheten och Jannica tog sig en runda och kom med kommentarer som "Här vill JAG ha en krukväxt" :D Sedan tog vi lunch på staden innan jag lämnade min familj för shopping och själv begav mej mot Hallis med Lennart som då hade anlänt med tåg.

Nu är allting installerat på sina ställen och jag börjar lugna ner mej från mitt überexalterade tillstånd. Vi sitter och nördar vid var sin dator, snart skall vi titta på lite film. Första måltiden i lägenheten (eller egentligen utanför lägenheten eftersom vi satt på balkongen) är avnjuten och snart väntar första natten, dock ännu utan en ordentlig säng. :P






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar