tisdag 5 juni 2012

Några slöa dagar

Här har det inte hänt mycket de senaste dagarna. På söndagen sov vi alla som stockar. Halv 12 kom Sotis och meddelade att "Nu skall ni stiga upp" Då tog vi champangefrukost med smörgåstårta söndagen till ära. Resten av den dagen gick i samma stil. Slött, trött, sött och småblött utanför fönstret!

På måndagen hände det heller inte ett smack. Inte förrän Jannica och jag tog oss till stallet. Då dansade Jatsi och jag en timme igen och endorfinkicken fick mej att gå på rosa moln hela den resterande kvällen. Så har våra dagar gått. Idag har jag faktiskt varit effektiv och tagit mej till banken för att fixa en hemförsäkring åt mej och Lennart. Underligt förresten att så få ungdomar förstår att ta en försäkring...

Ni skulle förresten gärna få kommentera på bloggen om ni har något ni funderar över eller bara känner för att argumentera lite. :D

4 kommentarer:

  1. Är jannica din syster? :)

    SvaraRadera
  2. Kommentar: Du får stryka 'snart' i presentationstexten nu:)

    SvaraRadera
  3. Kan du inte berätta mera om hästen du rider? (:

    SvaraRadera
  4. Jo Jannica är min syster, 15 år som framkom av ett tidigare blogginlägg. Och jo, jag skall stryka "snart" ur texten, har bara inte riktigt vaknat så mycket att jag hunnit ännu... :D

    Hästen jag rider heter alltså Jatsi och är ett ungt finnhäststo, helt ljuvlig. Hon ägs av Ingemo Grönqvist och står i Rullarsböle. Hon är ännu lite under utbildning men lär sig otroligt snabbt och är så glad åt allt man försöker lära henne. Dessutom är hon sjukt bekväm. Man behöver bara sitta där och njuta av hur hon rör sig under en. Hon har två föl, ena är nu 3 år gammal och har börjat skolas andra är knappt ett år och går för tillfället på hingstbete med ett annat föl. Alla tre helt ljuvliga hästar. Hoppeligen får jag rida henne även i fortsättningen innan jag sedan i höst beger mej mot Åbo.

    Nu svarade jag på allt i samma slurv eftersom jag ser er alla som "Anonym" och inte vet om det är samma person, eller tre olika som kommenterat. Hoppas detta är okey ändå!? :D

    SvaraRadera