måndag 4 november 2013

Höstdagar

jag har landat i verkligheten igen. Jag har vikarierat en vecka i Ekenäs, kommit tillbaka till Åbo för ett par timmar för att sedan köra i väg till Tammerfors för årets Höstdagar. Inte för att delta, utan för att dra en workshop med L!

Vi drog en workshop kallad Cool Fysik. Inte helt säker på att den var speciellt cool, men kall var den i alla fall ty vi lekte lite med flytande kväve. Med "vi" menar jag då jag och Lennart, de stackars deltagarna fick egentligen inte leka så mycket, det krävs lite specialutrustning och så. Flytande kväve är ju lite kallt, -196 grader så där ungefär.

Men tillräckligt om det, nu har jag landat efter en lång dag och har lite kvar ännu, ett par mekanikuppgifter. Tur så har jag en finfin sambo som alltid orkar ta hand om mej när jag bara vill kollapsa på sängen när jag kommer hem. Jag skriver igen när jag har samlat lite energi någonstans ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar