torsdag 21 november 2013

Vuxenpoäng

Jag samlar vuxenpoäng igen. Jag har varit till bilmekanikern och bytt olja i bilen. Förstås med moraliskt stöd av L. Känner mej alltid lika blåst när det kommer till bilgrejjer, vet inget, kan inget, förstår inget. Det är i dylika tllfällen man skulle vilja bära en skylt med texten: "I swear I'm smart!" eftersom man känner sig så blåst!

Förra gången jag var till bilmekanikern pratade jag med en sympatisk dam som verkade förstå att jag var totalt blåst. Sedan när jag förde dit bilen klädde jag mej i lång kappa och klackskor för att kanske samla lite "blåst blondin"-poäng. Ingen aning om det fungerade.

I varje fall är bilen nysmörjad och glad och jag skall snart springa iväg på stämövning. Tydligen räcker inte tre körövningar och en konsert per vecka, jag behöver tydligen lite stämövning ännu :P

Ut i blåsten och regnet igen, huu, ett sånt väder. I morse snöade det lite fint och man kände att vintern kanske snart är på väg att komma, nu är det bara mitt i höstrusket igen, urk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar