söndag 24 november 2013

Förberedelser

Jag förbereder Mekanikdag med Jenni. Jag har handlat mjölk till risgrynsgröt och Jenni skall ta med pepparkaksdeg. Så ni kan alla gissa hur mycket mekanik det kommer att läsas idag. Men vi låtsas åtmonstone att vi pluggar. Jag har till och med intagit vardagsrumsfönstret och färdigt klottat dit rubriken "Jennis & Jennifers Mekanikläsning" Och medan jag klottade på fönstret insåg jag att här snöööööar!! Så det blir nog en riktigt bra dag. Jag har inhandlat ett ljus till vardagsrumsbordet, vi har snart pepparkakor och glögg, så det blir nog lite julstämning här idag.

På tal om julstämning, jag har ju glömt att visa vad jag fick till namnsdagspresent av min syster. Hon älskar att baka och pyssla och har tydligen startat en tradition som innebär att hon lagar en julkalender åt mej varje år. I år är den av pepparkaka och ligger nu och väntar på nästa söndag då den får börja ätas upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar