lördag 9 november 2013

Kläder

I veckan hade jag en enorm lust att shoppa. Jag hade inga kläder i garderoben. Inget att ta på mig. Inget som passade bra. I dag har jag kläder igen, och jag har inte shoppat, jag har rett upp min garderob. Vikt alla kläder, packar upp de sista topparna från sommaren och rett upp den enorma högen kläder som expanderat exponentiellt på vår hylla i sovrummet. Nu är det nästan städat i sovrummet, de enda kläder som dräller omkring är Lennarts. Ganska stolt över mej själv faktiskt!

I dag skall vi fira ordentlig lördag, vi har cyklat till Lidl för att inlandla lax och i kväll skall det bli ugnslax med gräddsås. Helt superlänge sedan jag ätit ugnslax, namnamnamnam. Har planerat annat smaskigt till veckoslutet också, i morgon skall vi laga hemlagade hamburgare, baka bröd och laga biffar och allting. Det är så himla skönt att ha ett veckoslut var jag hinner göra sådana saker. Det är allt för länge sedan. I går stod jag 20 minuter och sminkade mej inför vår vicevärdinnemiddag. Jag undrar när jag senast sminkat mej ordentligt...kanske till vårbalen i maj? Inte för att jag normalt vill sminka mej så mycket, utan jag bara njöt av att ha tid att sminka mej.

Nu skall jag sluta flumma och ta mej an vardagsrummet, planerar städa upp lite och plocka fram ljusstaken och någon ljusslinga, det börjar bli dags att lysa upp mörkret lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar