söndag 27 oktober 2013

Ny utmaning

I dag har jag varit i Helsingfors igen, på Bokmässan denna gång. Jäkla rännande. Hittade en sångbok med Disneysånger för easy-piano och jag hoppas att jag skulle klara av att spela något av det på piano som övning. Skulle faktiskt vilja lära mej lite piano, man är ganska låst som blåsare. På musikmässan som också pågick samtidigt i mässcentret fick ja gäven pröva blåsa i en röd trombon gjord i plats. Det var en häftig upplevelse, den lät förvånansvärt mycket som en riktigt trombon. Och den var röööööd!

Vi gick även på matmässan och smällde i oss massor med ostar och korvar och jag prövade på sushi för första gången. 5 timmar tillbringades där bland böcker, mat, musik och massor med folk. Och på tal om böcker. Jag har startat en ny utmaning för mej: Jag skall läsa Hungergames på finska. Lånade den av Jenni och har kommit typ 50 sidor nu och tror jag försått nästan allt hittills. Skall komma igenom den, skulle vara så bra att börja läsa lite på finska. Stör mej bara så ofantlig mycket på översättning av egennamn som är ack så vanligt på finska. Men kanske om jag börjar läsa finska författare. Vi får se, nu skall jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar