söndag 6 oktober 2013

Paj o tentläsning

Jag lagar läxor kl 11 på söndag förmiddag. Ritar lustiga "grindar" som förvandlar 1:or till 0:or. Snart är denna lustiga kurs över, vi har bara två läxpaket kvar. Nästa torsdag dyker också höstens första tent upp, deltentamen i Engelska. Jag borde börjar plugga in alla de skumma orden som vi borde kunna. Det har faktiskt varit en riktigt bra kurs hittills, en speciellt rolig del var när vår lärare hade sammanställt de bästa ursäkterna han sett för att inte hålla sin presentation i kursen. Vinnaren var:
"I hate my main subject and I simply could not come up with a topic."

Flora har haft övningshelg fredag och lördag så vi har sjungit sjungit och sjungit. Jag har 4 nya altar som fått ta del av våra stamrepertoarsånger. Och även jag fick nu lära mej alla sångerna, jag hade hög feber under min "egen" stamrephelg i fjol så ganska mycket kom in genom ena örat och ut genom andra. Men nu kan jag lite mer, och nynnar konstant på sångerna.

I går kväll, istället för att bli kvar på sitz med Flora, for jag hem och sedan kom Siiri hit för att hjälpa mej med en vinflaska jag fick som gåva i somras. Vi åt räkpaj, blåbärspaj och blåbärspaj tills vi nästan sprack. Snart skall jag hedra den Jernska tidtabellen och ta mej en stor blåbärspajsbit till ett försenat förmiddagskaffe. Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar