onsdag 9 oktober 2013

Caribia

Hej på er alla i höstvädret.

Här regnar och blåser och löven dansar i vinden. Det är svårt att cykla till skolan för motvinden kämpar emot helt enligt Newtons 3:e lag. Mina byxor blir våta och mina tår kalla i höstskorna. I förra veckan var det nästan vinter, denna vecka mest höst och vått. Dagens stora glädje var dock att se en stor stor lönn med underbara gula och orangea löv. Jag blir så glad av höstlöv.

I dag har vi förresten simmar omkring på Caribia med några matematiker och fysiker, riktigt högklassigt umgänge. Det var så skönt att bara flyta omkring och njuta av vattnet och värmen. Och jag fick pröva på en riktig rökbastu för första gången. Nu är jag underbart avslappnad och känner redan att engelskan jag borde läsa inte kommer att ta sig hela vägen in i hjärnan genom all sirap jag har i hjärnan.

När Lennart kommer från BD-övningen skall vi äta kanelbulle. English på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar