onsdag 16 oktober 2013

Snart höstlov

Snart snart snart är det höstlov! Inte för att vi egentligen har något höstlov här men min enda föreläsning på fredagen fick vi flyttad till måndagen så det betyder att jag är ledig på fredagen! Tjohoo! Det skall bli så skönt, denna vecka har varit ganska så fullspäckad. Jag började lätt på måndagen med en skoldag på 12.5 timmar med 6 timmar föreläsning, en timme lunch och resten laborationer. Vi jobbade med en liten vindtunnel som svishade på flera timmar och jag tror att min hjärna blåste ut genom det ena örat.

Tisdagen gick i samma tempo, med föreläsningar och Flora på kvällen. Flora hade klädswap under pausen och jag lyckades lägga fingrarna på ett par harembyxor. Jag har tittat på färgglada harembyxor hela sommaren och tänkt att jag någon dag skall skrapa ihop tillräckligt mycket mod för att bära ett par ute bland folk. Kanske om jag börjar med att ha på dem här hemma med bara L som tittar så kanske jag någon dag kan gå till butiken eller något, börja försiktigt liksom. Dom är jättefina, det är inte det, bara så olika min normala klädstil att det känns lustigt.  

Nu har jag just färdigställt min engelskauppsats och gett upp försöken att lösa en till mekanikuppgift. Väntar på att L skall komma från BD-övningen. I morgon har jag en föreläsning, sen skall vi kanske byta däck och köra till Ekenäs. De har lovats snö till söndagen, jippiduubiduu.

Nu sätter jag på mitt femtioelvte avsnitt Friends för kvällen, ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar