söndag 6 oktober 2013

Nördglädje

I går kväll tittade vi på "A beautiful mind" och jag fick lite inspiration. Missförstå mej inte, ni som sett filmen, jag har inga planer på att följa i dessa fotspår i allmänhet. Men i filmen klottrar huvudpersonen formler på fönsterrutorna i sitt rum på universitetet. Jag vill också klottra på fönstren!

Så, i dag, i det höstiga solskenet knallade vi iväg över åkern mot Prisma för att inhandla whiteboard-pennor att klottra med. Och nu på eftermiddagen har vi skrivit på var sin fönsterruta i sovrummet. Yey!!!! Tyvärr har jag inte haft så många högtflygande formler att skriva på min ruta i dag, medan Lennart har jobbat lite på sin kandidatexamen, men i veckan skall jag klottra min ruta full, jag lovar!

Nördvarning, nördvarning, jag vill klottra matematiska formler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar