söndag 13 oktober 2013

FSD-jubileum

Hej på er!

Det är söndag kväll och jag skall just krypa till kojs efter ett händelserikt veckoslut. I går fick jag ta del av Finlands Svenska Damkörssällskaps 25-års jubileumskonsert i Musikhuset i Hfors. Ett underbart hus, första gången jag var där, hoppas det blir flera. Jag deltog med underbaraste Florakören och vi hade tre såger som vi fick sjunga på scenen i musikhuset. Ljuvlig känsla, dock lite skum akustik. Allt man sjöng hördes nog bra runt i hela salen, men man kände inte detta själv, när jag sjöng kändes det snarare som om allting bara kom tillbaka och ringde i öronen utan att fara desto längre. Men vackert lär det ha varit i alla fall.

Jag har tyvärr inga bilder från själva konserten, hade inte tänkt så långt som att ta kameran med, tänker sällan så långt. Men konserten var bra, mycket varierande med en blandning av högklassiga damkörsarrangerade sånger, proffssopran med pianokomp och Diggilo-Diggilei till svajande damer i mängder. 600 damkörskorister var vi och det kändes riktigt kul att få ta del av detta. Det blev dock en lite lång dag. Vi startade kl 13 från Åbo och halv 11 var jag hemma i Ekenäs.

P.g.a bristen på bilder får ni nöja er med en bild på min frisyr, en av mina altar lagade en så fin fläta åt mej att jag hade L att fota den innan jag dömde den till döden mot min kudde i natt.

Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar