fredag 4 oktober 2013

Oktober

Hups, det blev oktober. När? Hur? Redan?

Vi har redan studerat över en månad, kanske blivit lite smartare, kanske inte. Min kalender börjar bli fullklottrad, alla dagar har sin egen speciella agenda, varje dag nästan ända fram till jul som vanligt. Jag undrar om någon version av mej i något alternativt universum har lediga veckoslut? Och nu har jag inte ens jobb inplanerat, bara annat.

I kväll står Nybörjarhelg med Flora på agendan. Vi skall sjunga stamrepertoar och känna oss Floriga på alla led. Imorgon skall vi fortsätta sjunga och sätta mina pianokunskaper på prov, jag skall nämligen försöka leda någon del av helgen för mina altar. Huu, tur att jag har duktiga altar med mej som kan hjälpa.

Jag kan liksom inte riktigt förstå att det har gått en vecka, i den här takten är det ju just jul. Måste börja köpa julklappar. Jag hittade visserligen en helt underbar julklapp (åt mej själv då =D ) i morse på pottermore.com, en Gryffindor-robe-badrock! Helt ljuvligt ju! Jag har insett att jag lite saknar att läsa Harry Potter så jag funderar om det skulle vara jullovslektyr att lära lite igen. Skulle de inte vara så fjantigt översatta till finska skulle jag läsa dem på det språket som övning. Men huu, inte kan jag läsa något som tror att Hogwarts heter Tylypahka. Det är nästan en dödssynd att översätta så.

Nu skall jag sluta flumma omkring och ta mej till butiken för att handla lite middag. Och försöka inse att det är fredag. Och oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar