måndag 2 september 2013

Vardagen

Nu har vardagen äntligen börjat här i Åbo hos oss.

I dag har den första föreläsningen ägt rum och kursen har fått sin början, imorgon fortsätter kursstarterna. Gulisarna verkade ha hittat på föreläsning och nästan alla gamyler var tillbaka. Mattainsten såg ut som den skall igen.

Jag sitter för tillfället och väntar på att min tvätt skall tvätta färdigt nere i tvättstugan. Försöker städa lite på samma gång, snart ser sovrummet beboeligt ut igen. Förra veckan fanns det ingen tid för uppackning av sommarpackningen så vi håller på nu.

Ett sängöverkast har flyttat in och invigts, några stolar är färdigmålade, andra väntar ännu, kylskåpet gapar ännu lite sommartomt och påsar och kappsäckar pryder ännu golvet. Men snart har vi flyttat in igen.

Tillika som solen letar sig fram mellan molnen här i Hallisbyn skall jag knalla efter tvätten och därefter bege mej till S-market för uppköp. Sedan tror jag att jag skall försöka ha tid att baka en sats semlor ikväll, men vi skall se om det går att förverkliga. I bakhuvudet moler en labbrapportshuvudvärk och ur näsan rinner "välkommen tillbaka till skolan"-snuvan.

Måndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar