torsdag 5 september 2013

Working process

Här går det framåt. Vi har nu målat alla 6 stolar med grundfärg, de är alltså "vita" (Lennart vägrar kalla dem vita när man ännu ser en nyans igenom av den undre färgen). Snart hoppas vi att de blir mörkbruna också, det var liksom det som var planen från början. Dessutom har hyllan som stod i mitt barndomsrum nu också fått sig en uppiffning. Den är nu också "vit" i väntan på bättre färger. Även denna skall bli mörkbrun hoppas och tror jag. Lennart gillar inte tanken på att alla möbler blir vita så jag kanske måste måla dem fast jag tycker det är ganska så snyggt med den där halvtäckande vita färgen som uppkommer då man grundmålar någonting med annan färg under.



 I dag har jag äntligen fått ihopskrapat tillräckligt många hjärnceller för att få den allra sista labbrapporten färdigskriven. I morgon bitti skall den lämnas in och sedan kanske kompendiet med laborationsinstruktioner bör rostas långsamt över öppen eld. För att fira sagda seger har jag i dag invigt min nya brödform och vi har ätit nygräddat bröd till kvällstet (efter en knapp timme i bastu i huset bredvid). Så kort och gott en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar