torsdag 19 september 2013

Tekniks**t

Idag är det en sådan där dag när ingen teknik runt mej vill fungera. Min telefon är trögare än en sengångare, till att börja med. Och den tappar laddning fortare än kvickt. Jag var tvungen att logga in på 4 olika datorer i datasalen på mattainsten idag innan jag kunde printa min engelskauppsats (det var inte frivilligt att skriva den på dator, man fick inte skriva för hand) och min dator har kört fast 3 gånger i kväll, vilket har orsakat en massa morrhoppigheter för mej.

Grrrrrrrrrr! Jag avskyr när tekniken här hemma inte vill. För jag är inte en person som bara väntar mej att det skall fungera, jag har fixat och trixat, installerat, kopplat, ställt in och grejjat. Så när jag en gång lärt mej och undersökt så blir jag så sur när ingenting fungerar.

Med detta i bakfickan skall jag lägga mej och sova nu, i morgon får jag fara hem till Ekenäs och gå på höstmarknaden och lugna ner mej lite. Riktigt gammaldags marknad, var man betalar med kontanter och inget annat, var man inte säljer något mer högteknologiskt än leksakshundar som går rakt framåt och slåt en volt med jämna mellanrum. Nu skall jag stänga ner all teknik utom väckarklockan här och somna. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar