måndag 9 september 2013

Vecka 2

"För varje epsilon större än noll existerar det ett delta större än 0 så att då x minus x0 är mindre än delta så är f av x minus f av x0 mindre än epsilon"

eller:

är dagens stora grej.

Jag har haft en föreläsning i dag. Dock tror jag att kunskapen inte riktigt har tagit sig in till rätt ställe ännu, passagerna är igenkorkade med snor. Sakta men säkert segar den sig dock framåt, hoppeligen har den landat vid rätt celler senare i veckan när uppgifter härrörande ämnet skall räknas.

Och en uppdatering för de mindre mattagalna:

I dag har jag haft en föreläsning, nu tvättar jag lakan och kläder. Sedan skall vi jaga en passlig hylla till ett hörn i lägenheten. Därefter fortsätta mitt ändlösa snytande.

"Ha En trevlig dag. Då rullar vi!" -Citat från skattkammarplaneten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar