onsdag 28 augusti 2013

Gulisvecka

Hej på er, jag har anlänt till Åbo.

Jag har redan hunnit vara här sedan söndagen, så lite har vi ju fått gjort. Men det känns ännu väldigt overkligt, för egentligen är jag ju nog ännu på jobb i Ekenäs, åtminstone tror mitt huvud det.

Men i verkligheten jobbade jag sommarens sista dag på lördagen och sedan tillbringade vi några timmar i Källaren för "avskedsdrinkar". Fick med mej båda kockarna och min arbetskompis, så jag är riktigt nöjd.

Sedan på söndagen packade vi ihop alla grejjerna och proppade bilen full för att förflytta oss tillbaka till Skumgränden. Nu har vi nästan alla väskor uppackade och här börjar kännas som hemma igen.

Och nu har vi alltså gulisarna här för introvecka. Mattainsten har hela 15!!!!! nya gulisar i år så i jämförelse med vår kull i fjol på 5 stycken känns det massor. Jag har nästan lyckats lära mej allas namn, heureka. För tillfället sitter jag och försöker minnas allt jag borde ha med mej, vi skall nämligen bege oss till en stuga i Nådendal om en stund för bastubad, grillning och övernattning. Imorgon är det liksom torsdag och sedan är veckan nästan slut och det blir dags för villaavslutning i Vasa. Hups, så gick det en vecka igen.

Ps. vi har också hunnit måla över hälften av stolarna som borde ha målats i fjol, så här går det framåt i rasande takt. :D

2 kommentarer:

  1. Ha det so roligt med alla gulisar, jag kommer att hälsa på er nästa vecka! (Syns på sitzen 4.9?) -S

    SvaraRadera
  2. Syns tyvärr inte på sitzen, den är full och jag ids inte krångla med Tobbe för att få komma med. Men vi ses sedan senare. :D

    SvaraRadera