måndag 19 augusti 2013

Ändan ur kärran

Hej på er alla, jag har haft en sådan där dag då många saker som borde ha gjorts äntligen blir gjorda.

För ett år sedan flyttade jag iväg till Åbo, med mej tog jag 6 stycken köksstolar som mofi snällt hade rustat upp åt mej. Det var meningen att de skulle målas. Det blev aldrig av. Men IDAG har Lennart och jag besökt Rautia och inhandlat målfärg och penslar. Nästa vecka smäller det! Hoppeligen skall också ett litet skåp få sig ett ansiktslyft och nästa på agendan ligger inhandlande av ny soffa, en man inte klibbar fast i.

Jag är alltså i inredningtager, snart måste jag väl ta mej en tripp till IKEA, tjohooo!

Nu skall jag bege mej till stallet för sommarens sista ridlektion och när vi kommer hem väntar en stor kastrull risgrynsgröt på oss. Jag har kokat halva eftermiddagen och känt mej riktigt Tomtig (läs toNtig). För att känna mej ännu en grad tokigare ringde jag också till Momi och frågade "Gissa vad jag lagar?"
:D Hon gissade fel.

Nu susar jag vidare, hoppas morgondagen blir lika produktiv. 5 dagar kvar tills jag får flytta hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar