söndag 18 augusti 2013

En vecka kvar

Om en vecka är även mitt sommarlov slut. Då har gubben tid igen slukat 12 veckor och jag har ingen aning om vart veckorna försvunnit.

På ett sätt känns det som att jag inte hunnit med något alls, på ett annat sätt har sommaren varit lång och rik på fina händelser som karvat sig en helt egen plats i minnet.

Nu är det redan mitten på augusti och höstkylan har smugit sig in i de varma sensommarkvällarna så att det är svalt i mitt rum när jag kommer hem på kvällarna. Höstregnet har strilat i en vecka redan, myggorna har nästan gått och dött och jag har insett att den lilla hallonsäsongen gick mej förbi. Jag skulle på något sätt vilja summera min sommar, vad ja hunnit med och vad jag inte hunnit med som hör sommaren till.

Jag har hunnit:
jobba
simma
bada bastu
rida
läsa böcker (något jag varit väldigt dålig på det senaste året)
sova länge
grilla
äta jordgubbar
laga jordgubbssylt
medverka i de traditionella sommarträffarna
äta ute
äta massor med pistachglass
tillbringa några värdefulla dagar på Gräsreveln
och träffa Paula en heldag i Helsingfors

Jag har inte hunnit:
äta pizza på Baywatch
besöka Restaurang Bossa Nova
äta snålsoppa
plocka hallon
simma i grabbsko' träsk
tvätta bilen
och antagligen en massa andra saker jag har glömt.

I morgon skall jag rida en sista sommarlektion och koka risgrynsgröt. Några dagar jobb ännu innan jag måste tacka för en underbart rolig sommar med helt galna underbara människor!

3 kommentarer:

  1. Snålsoppan hinner du ju fxa på jobbet ännu! ;)

    SvaraRadera
  2. Det hinner jag kanske ja, men den har blåmögelost i sig ju :D Jag får göra en Katibeställning :P

    SvaraRadera
  3. Blir nog kokat för dej också inkommande lördag, även om du kanske måste äta den utan det vanliga sällskapet :( :)

    SvaraRadera