söndag 4 november 2012

Veckoslutsslöhet

Hej på er!

Lennart och jag har just anlänt i Åbo efter ett slött veckoslut i Ekenäs. Fast så himla slött har det kanske inte ändå varit. I går åkte vi ett varv ut till Misskärr till Lennarts familj och jag tillbringade nästan en timme med att kasta frisbee åt en sjukt glad, ivrig hund. Lennart fixade åt sig en cykel att ha här i Åbo, han har tappat nerverna på sin tidigare. Sedan hjälpte jag till på jobbet ett par timmar och sedan var den dagen ju i princip slut.

Idag har vi tagit en promenad i det dimmiga Ekenäs, ätit lunch, slötittat på tv och inte gjort så mycket annat. Jag var en sväng för att hälsa på Fafar och se hur han har det, min pappas faster slog följe med mej i min lilla bil. En riktigt trevlig utfärd faktiskt. Sedan körde vi iväg till Misskärr igen för middag och sedan vidare hemåt. Jissus så det var dimmigt. Man såg absolut ingenting ibland. Men jag såg i varje fall hjorten jag hamnade bromsa för. Andra gången i livet jag bromsar för hjortar. Nu är vi hemma i säkerhet och jag tror bestämt att det är NCIS och glögg som väntar i vardagsrummet.

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar