fredag 23 november 2012

Belöningen

Ikväll har jag fått belöna mej kungligt. Efter ett par tunga veckor med en massa saker att göra och tight program har jag nu en ledig fredag. Och vi är båda här i Åbo. Heureka!

Så kvällen har sett ut så här. Först släpade jag med mej Lennart till Cubus för att inhandla ett par nya byxor, jag har länge velat ha ett par. Alla mina börjar bli så slitna att man lite skäms för att gå med dem. Men nu har jag två par nya, ett par persikofärgade och ett par mörkgröna. Och en fin liten koftliknande sak. Nu är jag liksom klädd igen känner jag :P

I kväll har vi haft det lite finare här i Åbo. Vi har ätit inrefilé och vitlökspotatis för att fira att Lennar klarat sin tuffaste fysikkurs hittills och för att fira vår 1 1/2 årsdag lite försenat. En riktigt fin kväll. Dessutom har vi nu en adventsstake i köksfönstret och lite julgransbollar färdiga i väntan på julgran. Vi tog oss en trip på Clas Ohlson för att förbereda julen med julgransfot, julgransbollar, glitter och ljusstake så nu saknas bara granen. Förhoppningsvis anländer den nästa fredag.

Här kommer lite bilder från dagen, länge sedan jag laddade upp några:
mina byxor

lite julgranspynt

maten på lagning




Nu skall jag packa för morgondagens trip till Lappfjärd med Flora och BD. Körkläder, noter och matsäck skall fixas färdigt för en tidig start. Ha en fin fredagkväll!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar