fredag 16 november 2012

Fredag kväll

Hallo!

Jag sitter hemma i Ekenäs i tv-soffan och fånstirrar på Doobidoo. Passligt hjärndött för en fredagkväll. Alltså jag är såå trött. Det har varit en sjukt lång och tröttsam vecka. Och då har det faktiskt INTE berott på min syster som bott hos oss denna vecka. Hon har varit riktigt snäll faktiskt, diskat och grejjat. 

Alltså jag har varit sjukt många timmar i skolan denna vecka. Och jo jag vet att jag har akademisk frihet och inget tvång att vara där, men den bittra sanningen är att jag är totalt blåst om jag inte sitter på föreläsningarna. Idag har jag missat en programmeringsföreläsning eftersom jag hade tent och nu har jag just fånstirrat på dagens material en timme utan att förstå riktigt vad de sysslat med.

På tal om tenten: Alltså är det inte lite fånigt att gå och skriva en tent som föreläsaren vet att vi har övat på hemma, samma tent allstå. Han har inte bytt tent sedan 2003, och vi hade ju naturligtvis skaffat fram tenten. Så i går hade jag och Jenni skypedejt för att öva igenom tenten en sista gång. Och döm om vår förvåning när det var samma tent som lades framför oss i dag. Nåja tur var väl det, med en unik tent skulle det ha skitit sig rejält.

Nu är det i alla fall över och nu är det bara två tunga veckor kvar innan det blir december och lite färre kurser. Snart börjar jag få julfeelis, planerar när jag skall skaffa gran till Åbo. Vill klä gran och pynta lite i lägenheten, dekorera vår nyinköpta tropiska planta med lite hederligt nordiskt glitterband. Köpa julklappar, baka pepparkakor och dricka glögg.

Suck så jag flummar idag, nu skall jag sluta. Har druckit vin och ätit wock med mamma och Jannica, imorgon skall jag sova.

Skall avsluta med en bild på ett par söta hus i pepparkaka, vill laga sådana, synd att jag är så otroligt ohändig och opysslig av mej.
  
bilden tagen från Google




Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar