torsdag 8 november 2012

Lååång dag

God kväll på er alla!

Idag har jag haft en lång dag. Inte egentligen, men relativt sätt. Har räknat som en dåra, haft en massa räknetimmar idag och sedan väntat några minuter på Lennart innan vi äntligen kunde fara hemåt 10 över 5. Sedan dess har vi dock slappat, ätit räknat lite och slöat framför NCIS.

Just hade jag ett sådant där ögonblick när man känner sig som en elefant i ett glashus. Lennart steg upp, Lennart snubblade på min väska som jag strött omkring mej, jag störtar upp ur soffan för att krama honom som förlåt och lyckas stöta hans armbåge rakt i diskbänken. Smidigt. Jag fattar inte hur man lyckas ibland.

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva idag, har liksom huvudet fullt med tankar, känslor och funderingar men inga vill riktigt bilda ord av bokstäver. Jag funderar lite på sannolikhet eftersom jag har en grundkurs i det nu. Det är riktigt intressant att lära sig bakgrunden till vissa paradoxer som människor glor på i TV med jämna mellanrum. Eller lottovinster. Idag har jag åtminstone utrönt att ingen matematiker vid sina sinnes fulla bruk spelar på lotto ty vi har siffror på sannolikheten att vinna :D

Imorgon har jag för övrigt min första akademiska fredag, d.v.s. den är ledig. Himmel så skönt. Nackdelen är förstås att orsaken till ledigheten gett mej en helt enorm hög hemuppgifter som bör göras imorgon. Suck.

Jag skulle vilja filosofera lite innan jag avslutat men jag tror att jag inte får ur mej något sådant idag. Känner att jag stagnerar lite i att bara ungefär berätta vad jag har gjort om dagarna, inte alls om vad jag tänker och känner, så som jag tänkte från början med mitt bloggas. Kanske jag hittar tillbaka när stressnivån sänker sig lite. November är tydligen den galnaste månaden för mej nu, den har glatt konkurrerat ut december som stått högst på prispallen i 12 år.  Nu skall jag se färdigt på mitt NCIS-avsnitt och sedan gräva ner mej under täcket, tänk om jag inte alls stiger upp imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar