onsdag 7 november 2012

Mitt i allt

Godmorgon på er! Hur ser världen ut hos er? Här är den klar, modell kallare, lite våt onsdag. Det är liksom mitt i veckan, dagen då jag har som mest att göra. Massor med uppgifter och inlämningar som måste göras till torsdagen. Så idag skall jag alltså räkna räkna räkna och räkna.

På måndagen hade vi en sådan där pensonärsdag igen, lagade mat, räknade, handlade och gick tidigt och sova. På något sätt känns det som om vi ibland lever i en liten bubbla här. Riktigt skönt. Nästa vecka får vi karpa upp oss lite eftersom min lillasyster kommer hit en vecka för att praoa i Åbo. Så då blir det liv och rörelse.

I går var det en sådan där perus Jennifer-dag, en dag då jag enligt alla borde vara på alla ställen samtidigt. Först hade jag några föreläsningar så klart, och Siiri och jag programmerade trögare än någonsin förut. Jag hävdar att det var för att Lennart dissade för att fara på engelskalektion. Hihi. Men i alla fall så försökte vi programmera och det gick alltså inget vidare. Så ikväll måste jag också försöka förstå gårdagens övningsuppgifter. På kvällen hade jag Floraövning, Floras höstmöte och Sigmas halarinvigning, alltihop på samma gång. Jag började på Floraövning med lite tonbildningsövningar och julkonsertövningar och direkt därefter höstmöte. Det var riktigt intressant men inte särskilt sprittande, ganska långsamt gick vi framåt. Halv 11 gick jag vidare till vår halarinvigning för att ta del av åtminstone lite av Sigma-andan och fick mej nog till livs lite maräng, chips, moccaruta och annat gott. Och blev indragen i en match hemgjord Twister och Limbo. Förlorade väl dock båda men fick se imponerande insatser av andra dussiga matematiker.

Och sedan gårdagens största grej. Är härmed vald till stämfiskal för Alt 1 för året 2013. Iiiiik, känner mej redan lite nervös. Hoppas att alla altar har tålamod med att jag inte kan några namn och hjälper mej tillrätta. Skall bli en stor utmaning. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar