fredag 23 november 2012

Hej Goddag

Hej Goddag på er alla.


Jesses, jag har inte hunnit skriva alls på flera dagar, har haft en helt sjuk vecka. På måndagen satt vi på körövning hela kvällen, på tisdagen hade jag en 11 timmars skoldag med föreläsningar, föreläsningar och mer föreläsningar, på onsdagen hade vi igen körövning och igår var vi på ett stort äventyr i Pargas skogar.

Jag blev medsläpad på s.k. Tomtejakt i skogen. Mina matematiker ville göra något speciellt så vi anmälde oss. Tomtejakten gick alltså ut på att ca 100 studeranden gav sig ut i skogen, utrustade med ficklampor, lite dricka och gott humör för att plumsa på genomvåta åkrar, leta i snår och diken, klättra nedför stup och uppför stup, tampas med granar och enar för att eventuellt hitta en tomte. Tomtarna var alltså flaskor med trevliga saker i, troll man kunde råka hitta i stället var flaskor med vatten. Vårt ljuvliga matematikerlag iklädda orangea halare hittade faktiskt en tomte och hade det riktigt roligt drygt två timmar i skogen. Sedan började våra ficklampsbatterier ta slut så vi kravlade oss tillbaka till stugan var allting startade. Sedan blev det ärtsoppa och bastubad för de som ville. All in all, trevlig kväll.

På tal om veckan i allmänhet. Det är riktigt riktigt skönt att sitta på Floras övningar. Ibland är de lite för långa och tunga, men det är skönt för öronen att få höra vad vi åstadkommer. Så alla som finns i Åbo nästa veckoslut, ta er till domkyrkan och lyssna på Floras, BD:s och Akademiska Orkesterns stora Adventkonsert. Det kommer att bli så fint.

Förresten är jag fr.o.m nästa år också vicevärdinna för Florakören, vi börjar redan under julfesten med lite övning för nästa år. Hihi, spännande. Och idag skall jag öva intågskoralen till konserterna, för imorgon har vi första uppträdandet, i Lappfjärd. Ha en fin fredag, jag skall gå på programmering och sedan belöna mej själv efter denna vecka med ett par nya byxor.

Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar