måndag 12 november 2012

God kväll

Suck, hjälp, håhhåå!

Kan ni gissa var jag är? Jo, i skolan!
Kan ni gissa när jag kom hit? Jo, för 8 timmar sen!
Kan ni gissa när jag får gå hem? Jo, tidigast om 3 timmar!

Vad har jag gjort för att förtjäna detta, jessus såna dagar. Jag har haft föreläsningar Ända tills nu och nu återstår bara en liten körövning. Har jag berättat att jag alltså har akademisk frihet? Bara det lilla faktum att jag inte har det!!!!!!! Alla kurser har obligatoriska grejjer man måste infinna sig på, och alla dessa obligatorium infaller ju så klart på samma dagar. Nå, man skall inte klaga, jag blir ju bildad (läs: mer och mer inmossad) här! :D

Veckoslutet gick himla snabbt hemma i Ekenäs, jag hann jobba, rida, gratulera på farsdagen till höger och vänster och äta massor med mumsig mat hos Momi o Mofi. Det enda sorgliga med farsdagen var att både Jannica och jag var hemma, men pappa var inte. Men vi skickade över kontinenterna och gratulerade och tackade! På lördagen släpades jag också i bastu av min sambo, kan inte riktigt bestämma mej för om jag tycker om bastubad eller inte. Jag har lagat en lista:
För:
Man blir varm
Man blir ren
Man blir skönt dåsig
Man blir lite slöööööö

Mot:
Man blir svettig (vilket inte är ren)
Man får kallt när man avlägsnar sig ur bastun
Man blir bortdomnad
Man blir sjukt hungrig oberoende när man har ätit senast

Så jag skall filosofera och fundera på den saken, det är ju en sjukt viktig sak att ha på klart ;)

Men
Alltså, nu skall jag ha körövning, jippiiii!

Ha en trevlig måndag, I know I will :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar