tisdag 14 augusti 2012

Logik

Idag har jag funderat lite på logik. Jag tillämpar olika sorters logik.

Ibland är det kvinnologik, alltså helt oförståelig för t.ex. Lennart.
Ibland är jag matematiker i själ och hjärta, alltså helt oförståelig för t.ex. resten av min familj.
Ibland fungerar jag bara med någon annan jä*la logik, alltså helt oförståelig för mej själv tillochmed.

Här hemma hos mej fungerar de flesta med humanistisk logik. När jag anser att saker och ting har klara rätt och fel, fina matematiska lösningar (dock ibland icke reella lösningar) anser många i min familj att saker kan Tolkas =P

Det skall bli intressant att se hur hösten förlöper då jag faktiskt kommer att bo med någon som också fungerar med naturvetenskaplig logik. Vi skall se om vi kommer till samma lösningar =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar