tisdag 28 augusti 2012

Första dagen

Idag kunde jag sälla mej till skaran som haft sin första skoldag. Jag är nu officiellt universitetsstuderande och faktiskt också Åbobo till pappers. I dag har jag träffat mina fellow matematiker, supersnälla hela bunten (d.v.s. de 5 av 8 gulisar som dök upp idag). Trivdes verkligen jättebra med dem, har redan chattat en lång stund på facebook med en av dem. Infon vi fick idag var det däremot lite si och så med. Inget nytt och inget väsentligt egentligen. Men en lååång föreläsning om biblioteken i ÅA hann vi iallfall mej, och den allmänna opinionen efteråt var "jammen det där var ju sjuukt inspirerande" med rösterna drypande av ironi. Hoppeligen får vi mer väsentlig information imorgon.

Sedan har jag blivit lite hispig idag p.g.a. att jag är ett sånt kontrollfreak. Våra tutorer berättade idag att de har planerat en stugövernattning tills imorgon. En ÖVERNATTNING tills IMORGON! Får mej lite hispig när jag inte får flere timmar på mej att förbereda mej. Men nu har jag lovat att köra dit dessutom så jag måste väl fara. Skall nog bli kul, det tvivlar jag inte på, jag bara hatar att bli tagen på sängen så där. Måste jag säga att jag också hatar överraskningar :P

Efter min dag träffade jag Lotta (hon studerar på IB-linjen på ett gymnasium här i staden). Jag visade henne hur man hittar ut till Hallis ifall hon någon dag vill utnyttja vår lägenhet som övernattningsplats eftersom hon vanligen pendlar och det kan ju bli lite betungande. Sedan har jag återställt veckans universella ordning med att titta på Ensam mamma söker som jag ju missade igår. Så en dag för sent visst, men nu är min vecka normaliserad igen. Kvällen har avslutats med en liten kvällpromenad runt Hallis.

När vi kom tillbaka och satt i soffan och drack kvällste frågade Lennart "Varför använder man egenligen makeup?" och efter att jag flummat omkring och sagt saker som "För att uttrycka vem man är" och "För att dölja eventuella skönhetsfläckar man anser sig ha" kom jag fram till kvällens bästa konstaterande. "Det är som krigsmålning, fast mer sofistikerat" Med detta tänker jag stänga och gå och tvätta bort dagens krigsmålning som börjar irritera ögonen. Gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar