måndag 27 augusti 2012

Installerad

Nu är jag installerad i Hallisbyn i Åbo. Har också, dagen till ära installerat om Windows ( med massor av Lennarthjälp) så att allting skall vara nytt och fräsht! Här är supersnabbt nät så mina blogginlägg kanske blir mer frekventa, beroende på om det händer något i mitt liv som jag anser att ni läsare vill veta :D

Veckoslutet har tillbringats i Vasa på Villa-avslutning med raketer, kokko-brasor, god mat, sötsaker, gott sällskap och många koppar te. Det var helt ljuvligt väder i Vasa på lördagen så det blev en riktigt fin och varm dag som avslutades med avslappning i badtunnan i mörkret. Vi tittade på stjärnor och hade det bra! I går när vi kom hit tillbaka packade jag upp det sista, kopplade datorn och lade rena lakan i sängen. Nu idag har jag roat mej med att plocka om alla saker, tvätta en tvätt med kläder och handlat lite nödvändiga saker. Varit ljuvligt vardaglig och huslig av mej alltså. För tillfället är det dessutom ännu sjukt kul att direkt torka bort typ alla fläckar som uppkommer och alla smulor som finns, få se hur länge det håller i sig!

Imorgon klockan 9.15 skall jag inställa mej på Gadolinia och så där officiellt börja mina studier. Idag har jag "bara" skrivit in mej, fått mitt matrikelnummer, fått en jäääättefancy elektronisk nyckel till husen, fått användarnamn och e-mailadress och reparerat cykeln så att den är klar för läsåret! Hoppas ni har en bra vecka!

P.S. Idag sörjer jag lite att jag inte har någon "riktig" TV ännu eller att jag inte är hemma i Ekenäs. Idag kommer nämligen "Ensam mamma söker"s andra avsnitt för denna säsong och jag kan inte se på Sveriges TV-kanaler här. Men imorgon tänker jag se det på nätet, mwuhhahahah! :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar