söndag 22 juli 2012

Mycket produktivt veckoslut

Gudars skymning så mycket vi har fått gjort detta veckoslut. På fredag kvällen var vi då på kalas och smattade i oss en massa gott igen. Jag tror jag rullade hem därifrån. Sedan körde jag iväg till Tenala och hämtade pojkvän och skåpbilen som skulle stå till tjänst med flytthjälp detta veckoslut. Sedan körde vi hem igen och packade in en soffa och en bokhylla som skulle med till Åbo. Sedan bar det av.

Väl i Åbo bar vi in möblerna, drack kvällste och slocknade på vår dåvarande säng, en madrass på golvet. När vi låg där passade vi på att köpa ett skrivbord åt Lennart via facebooks pryltorg (mamma ringde och tipsade) så även det blev gjort. Vi fick också ta del av studiebostädernas drawback när grannen hade ett högljutt samtal på någonslagsversionavindiska på balkongen just utanför vårt somrumsfönster. Vi gav tillbaka morgonen därpå med att hamra bokhylla allt för tidigt :P

På lördagen startade vi kl 10 och körde iväg till Jysk för att hämta våra sängar. Allt gick väl, sängarna var verkligen levererade just dit och killen som tog fram dem var även vänlig nog att hjälpa till att bära ut dem till bilen. Plus att han talade nästan bra svenska. Eloge till Jysk :D Efter detta for vi till ett möbelloppis vi hade hittat ganska nära oss för att ta oss en titt. Där ramlade vi över en fin 32' flatscreen TV med HDMI uttag (vårt enda krav) som vi fick för halva den budget jag hade räknat för TV och ett skrivbord till mej. Så nu började det liksom ta sig på möbelfronten. Därefter körde vi hem och bar in alla grejjerna samt gav oss av vidare till Raisios IKEA för att inhandla smått och gott.

Vad vi köpte i IKEA får förbli en gåta för er läsare för den listan är ganska lång. Jag tycker det är sjukt kul att gå där och planera och fixa och turligt nog har jag en underbar pojkvän som även tycker att det är helt kul ( bara han får köttbullar ). Däremot kan jag bjuda på lite bilder från lägenheten så som den ser ut just nu för de av er som är nyfikna!

Mitt skrivbord, Lennart stol

Världens mest onödiga grej, tallriksunderlägg :D + stolspuffarna jag valde, Lennart anser att de är för puffiga för en studentlägenhet

TV:n och lite vardagsrum + för mycket pafflådor
TV, älskling och datornördas
vår STOOORA säng  




stor säng och jag mitt på

1 kommentar: