måndag 16 juli 2012

Måndag morgon

"Det är måååååndag morgon, och mitt huvud känns sååå tungt. Ja, jag sa' just det att det är måååååååndag morgon, och mitt huvud känns sååå tungt" sjunger (sjöng) Povel Ramel och det är just så jag känner mej idag. Har jobbat hela veckoslutet och nu är jag ledig idag, faktiskt. Hihi. Det regnar, för omväxlings skull idag. Etelä Uusimaa meddelade idag att "kesäkuu oli viileä ja sateinen", som om vi inte skulle ha märkt det. Jag vill ha SOMMAR!

Snart börjar dagen D krypa närmare igen. Känns som om jag har haft femtioelva "D-dagar" de senaste månaderna. Den näst uppkommande är dagen då universitetsstudierna börjar. 28.8 är den dagen. Före det skall vi flytta ännu lite saker till lägenheten. Vår säng anlände förra fredagen till Jysk-butiken i Åbo (passar på att göra lite reklam), nu skall vi bara hinna hämta den också.

Kanske man skulle göra någon nytta idag igen, fara till Kela med lite papper, springa via Skatteverket och kanske nåt mer.

Ha en bra måndag alla, jag gillar inte alls dem (sympatiserar med Garfield), men kanske någon gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar