söndag 29 juli 2012

Lördag lördag och lördagnatt

Igår var det för en gångs skull en fin lördag. Jag var ledig! Jag skulle dock börja morgonen med att spela en liten fanfar på Tenaladagen eftersom de skulle inviga sitt nya torg och ville ha det lite festligt när bandet skulle klippas. Avskyr egentligen sådana uppdrag, men sist och slutligen är det helt okey när man väl står där och känner förväntningarna hos alla de församlade. Så helt kul ändå. Fast jag var (ut)klädd i folkdräkt dagen till ära och den übertjocka kjolen gjorde att jag höll på att smälta bort där jag stod mitt på torget! Folkdräkt är sedan en helt annan femma, den diskussionen tar jag inte nu :D

Gårdagen spenderades annors i Gennarby med familjen och Lennart. Vi badade bastu, simmade (det var 22,5 grader i vattnet) och somnade i solen på bryggan. Sedan körde vi hem lagom till den första åskskuren.

Och jissus vad det har åskat i natt! Massor med blixtar och dunder (och magiska under :P ) Jag kröp låångt under täcket och tätt intill Lennart, hatar åska. Fast ganska vackert var det ju nog. Nu känns hela världen uppiggad igen. Snart skall jag fira söndag på jobbet, ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar