måndag 16 juli 2012

Kanske en helt okey måndag

Denna måndag blev kanske inte så himla måndagig ändå. Är dock lite irriterad på administrationen i detta land idag. Har nämligen talat med skatteverket och upptäckt att dom har helt olika siffror på mig än vad jag har i mitt skattekort. Damen i byrån fattade ingenting. Lite skrämmande, tänk om de försöker beskatta mej med sina siffror istället för mina? Sen kan det ju inte vara ett rättvist system att man går dit och pratar och får helt andra skatteprocenter än de de har gett åt en från början. Folk försvarar det med "det jämnar nog ut sig sen". Det. tror. jag. inte. på. Vi skall se sedan.

Idag har jag även ätit lunch med pappa på Knipan. Vi dinerade sniglar i vitlök och pasta carbonara med vitt vin (pappa skulle ha rött) måndagen till ära. Det var riktigt bra, eloge till Knipan för snabb och bra service. Gott var det dessutom, trots att jag hade bilden av den 10 cm långa snigel vi såg här hemma på näthinnan halva tiden, hihi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar