fredag 27 juli 2012

En väldigt bloggslö vecka

Tittade just på bloggen och insåg att det faktiskt är fredag idag! Att det nästan gått en vecka sedan jag senast skrev och att jag nu är här, hos Albin, Elias och Linus och barnvaktar med en urduktig Lennart till sällskap. Veckan har varit både händelserik och händelselös tillika, orsaken till min bloggtorka. Jag har träffat ungefär 2 800 000 bin (give or take a couple of hundred thousands), ridit en fin ridlektion på Wera, välkomnat hem Jannica från Malta, ridit en tur med Lotten, Tibbe och Ijor, varit på Teaterbåten, sovit en natt i Misskär (d.v.s. mitt i ingenstans i Tenala), jobbat lite till och nu barnvaktar jag. Imorgon skall jag ståta på Tenalas nya torg som Tenaladagens första (tror jag) och sista (hoppas jag) trumpetist iklädd folkdräkt. Be there :D (nej gud, kom snälla inte dit!)

Teaterbåten ja, den var nog bra. Jag har aldrig tidigare hört/sett/upplevt/läst teaterbåten och storyn är ju nog i sig ganska vacker. Jag gillar Raseborgsteatern, det är tryggt och fint att år efter år se ganska samma personer gestalta nya roller. Varje år. Fin tradition! Årets absolut bästa insats enligt mej var Jennifer Karlssons "Miller", den galna betjänten/alltiallon på teaterbåten. Hon gav ett humoristiskt inslag till varje scen och gav hela pjäsen ett litet lyft även i de stunder när storylinen är ganska allvarlig och sorgsen. All in all tyckte jag det var en bra pjäs, även om slutet föll lite platt i mitt tycke. Det var liksom en sista replik, och plötsligt började alla buga. Jag var liksom lite "vah? var de slut redan?", saknade lite ett slut var man knöt ihop trådarna och kanske avrundade med ett sångnummer med alla de ljuvliga solisterna och körarna!

Inte vet jag vad mer jag skall skriva åt er alla nyfikna :P Jag springer nu omkring som vanligt som en skållad råtta i den efterlängtade sommarvärmen! Njut nu av sommaren!

2 kommentarer:

  1. Raffen spelade fanfar i tenaladräkt på Tenaladagen för många år sedan när Tenalavimpeln invigdes. Det blir säkert ett betydligt längre och finare stycke den här gången.

    SvaraRadera
  2. En fanfar är nog alltid en fanfar. Troligen var den nog lika kort som den Raffen spelade. Möjligen hade jag lite fler toner om det är väldigt många år sedan han spelade men annors var det säkert ganska likt :D

    SvaraRadera