onsdag 11 juli 2012

Åh så produktivt

Idag har jag varit ledig från jobbet = varit helt sjukt aktiv. Började dock morgonen lite slött men sedan for pappa och jag till stan för att uträtta lite ärenden. Började med dagens enorma (sist och slutligen inte alls så stora) projekt: koka jordgubbssylt! Vi köpte en låda jordgubbar som nu står i syltformat i 9 plastbukar och 2 nya fina glasburkar som jag inhandlade speciellt för idag.

Idag ordnade jag även lite bankärenden och fick ramar köpta till studentkorten. Och så begav Lennart och jag oss ett varv till Åbo för att hämta lite papper och passade på att föra dit ytterligare lite kärl (har just fyllt skåpen), vårt på loppis inhandlade soffbord och ett litet tidningsbord som vi hittade! på en uppsamlingsplats. Riktigt snyggt och fint. Samt vår fina, lilla, röda, troligen icke-effektiva (Lennart påstår motsatsen) dammsugare. Detta var alltså min dag idag.

Nu skall jag bli bortskämd med massage, och sedan sova en lååååååååång natt. Sov gott alla. Vi hoppas på sommar imorgon istället för oktobervädret vi haft idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar