söndag 22 april 2012

Vårstädning

Idag har vi vårstädat... till min stora förtret. Jag hatar alla former av städning men ibland måste man väl! Jag började iallafall min dag med att bli serverad frukost på säng i Åbo och fick avnjuta de sista av gårdagens plättar. Sedan satte jag mej i bilen och körde hem till Ekenäs var mamma bestämt att vi skulle reda upp gården. Nu är iallafall gården lite mindre lövig och kvistig och vi lite mer ihjälstuckna av diverse taggar

I vår gårdsdjungel har jag även kämpat mot ett par särdeles ståndaktiga lönnar som bosatt sig i vår nyponbuske. Beväpnad med en enorm häcksax begav jag mej huvudstupa in i busken och det hela slutade med att jag fick en taggig örfil av busken och att lönnen stolt föll till marken.

Sedan kom vi till den största vårstädningen. Jannica och jag satte oss med fötterna i vårt babybadkar fast beslutna att skrubba bort vintens hudavlagringar. Nu har vi fötter som nydaskade bebisrumpor. Här kommer ett par bilder på vårt skrubbas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar