fredag 20 april 2012

Fredag

Äntligen fredag, har längtat till den här dagen hela vecka, eftersom jag direkt efter jobbet fick ta mej till Åbo till min ljuvliga pojkvän som oturligt nog bosatt sig 123 km från mej :( Men nu är jag iallfall här och plötsligt känns allting bra, trots att jag fortfarande är lite våt och kall efter min blöta ridtur med Tibbe.

Saken var alltså den att jag var på jobbet som vanligt och gjorde de sista! ramarna till sommarens honungsskörd. Sen var planerna att jag skulle ta mej ut i skogen en stund med Lottens häst Tibbe. Han hade dock lite andra planer, var inte alls så sugen på att gå från hagen ut i skogen i regn och rusk. Men efter mild övertalning bar det iallfall iväg till skogen. Där stötte vi på nästa problem. Jag, som nu inte direkt är välorienterad i de Elfska skogarna försökte febrilt hitta mina stigar som jag normalt går på men de hade demolerats av en enorm skogsmaskin som för tillfället härjar fritt i skogen. Så jag hittade inga stigar. Men vi löste det med lite planlöst skrittande runt i skogen och sen satte vi av i trav mot Momi o Mofi. Där hade vi nästa stötesten...

Tibbe är van med att, varje gång han går till Momi o Mofi, få knäckebröd av Mofi. Men idag var dom inte hemma o det var ju svårt för en hungrig häst att förstå. Så vi dansade balett en stund vid trappan i en hetsig diskussion om huruvida vi skulle stå och vänta förgäves på knäckebröd eller gå vidare. Till slut knallade vi iallafall vidare. Efter ytterligare lite planlöst irrande hittade vi ut ur skogen passligt hemma vid stallet och jag erkände mej besegrad. Som tack för turen och som plåster på såren fick Tibbe en enorm morot att gnaga på. Han slukade den glupskt så att spottet yrde över mina byxor. Nå, dom va ju inte så rena från början så...



Lite knäckebröd
Nu sitter ja i Lennarts famn och tråkar ut honom så nu skall vi fortsätta kvällens program. Först en varm dusch (hoppas jag) och sen middag. Tacka vet jag veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar