torsdag 26 april 2012

När slöheten tar över

Igår gjorde jag det sista på mitt jobb for now. Hoppeligen får jag lite mer jobb här inom maj, det verkar lovande. Visst är extra pengar alltid välkomna, speciellt när man skall börja studera i höst. Jag borde läsa på inträdesprov, men jag vill inte. Vill inte, vill inte, vill inte!

När jag tröttnade på att jobba igår knallade jag över till Momi & Mofi för att fira Mofi som fyllde 74. Satt, min vana trogen, och åt typ nonstop hela tiden jag var där, Momi hade lagat så goda pajer. Efter lite trevligt sällskap och massor med mat styrde Jannica och jag kosan mot staden var vi först skulle gå på en kort körövning och sedan vidare till torget.

Staden var full av folk, unga, gamla, långa, korta eftersom Mikko Sipola spelade en konsert för ca 3600 trogna fans på torget i går kväll. Har aldrig sett så mycket folk på torget. Det var tur iallfall, skulle ha varit lite nolo om ingen skulle ha dykt upp. Iallfall tog gårdagen tydligen mycket krafter för jag somnade halv 11 och sov nästan 12 timmar. Nu är jag nästan utvilad.

Idag tänkte jag att jag skulle stiga upp tidigt och läsa lite kemi. Dock sov jag ju så länge att "tidigt" kom och gick medan jag snusade gott under duntäcket. När jag sedan eventually steg upp ställde jag mej framför TV:n och motionerade lite vid Wiin till Extreme Home Makeover. Nu borde jag igen läsa kemi, men här sitter jag. Funderar också på att gå ut ett varv till Ekenäs skobutiker och titta vad de har att erbjuda mej i studentskoväg. På vägen skulle jag ju också kunna köpa en bit jäst och baka lite bröd till kvällens soppa. Jag gjorde just en frysred eftersom jag skulle laga mat till kvällen men när jag nu hittade redan färdiglagad soppa kanske jag skulle baka lite bröd till iallafall.

Tänk om man skulle klä på sig...?

2 kommentarer:

  1. Jag blir nästan avundsjuk på ditt liv, vet int varför :)
    //Lotta

    SvaraRadera
  2. Det är nog inte så mycket att vara avundsjuk på, njut av ditt eget istället :)

    SvaraRadera