lördag 21 april 2012

Lördag i Åbo

Dagen börjar lida mot sitt slut och jag tänkte dela med mig lite av mina tankar om dagen.

Min perfekting väckte mej (som vanligt <3) kl 8 ungefär men lät mej sött nog sova lite i sin famn en stund. Efter mycket slött tv-tittas och morgonmål tog vi oss ut till staden för att hitta en pedal till Lennarts synth. I Soitinlaine träffade vi på en kvinna som kunde ungefär lika mycket engelska som jag kan kinesiska men verkade kunna lite svenska för hon fyllde i de fattande engelska orden med svenska. Never the less hade inte Soitinlaine pedaler så vi promenerade vidare till F-musiikki. Där fanns en supereffektiv långhårig kille som pratade på på supersnabb finska men en pedal fick vi iallfall.

Sen var ja ju bara tvungen att släpa med mej min intet ont anande pojkvän till Cubus för en liten shoppingrunda. Jag hade inte shoppat kläder ordentligt sedan september i fjol så jag kände att jag var värd ett par nya tröjor. Sen hatar jag lite Cubus i mitt inre för att dom hade en massa erbjudanden som man är lite tvungen att nappa på. Grr... Sen hade de även gömt en pidestal med hotpants för mej som jag hittade när jag redan krånglat av mej alla kläder, testat för små byxor och krånglat på mej kläderna på nytt så jag var lite sur på att jag kanske skulle behöva upprepa proceduren men Lennart övertygade mej om att dom nog sku passa så jag slapp. Och hittade iallfall ett par orangea hotpants så nu e ja nöjd.

Här nu på kvällskvisten roade jag mej med att springa iväg till butiken medan Lennart var fullt upptagen med ett parti Civilization V med Ken. Jag inhandlade en skål, lite glass och sylt och nu har vi ställt till lite plättkalas. Nu tror jag vi e mätta och nöjda.


Dessutom har vi idag lyckats med att skicka in en bostadsansökan till TYS så att vi kanske skulle få en bostad fixad åt oss. Längtar redan tills ja får plocka fram alla mina i källaren undangömda kärl, hänga gardiner och fylla skåpen med allt möjligt onödigt jag samlat på mej under åren. Nu hoppas jag bara att mamma inte får för sig att de att jag vill peta omkring i mitt eget hem korrelerar på något sätt alls med att jag vill peta runt hemma :)

Nu tror jag Lennart och jag skall se på film, för ovanlighetens skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar